Warszawska Kolej Dojazdowa otrzymała dwie oferty na naprawę główną jednostek EN97. Obie z nich mieszczą się w budżecie przewoźnika, można więc zakładać, że jednostki dostarczone przez PESĘ uda się naprawić i zmodernizować.
Warszawska Kolej Dojazdowa otrzymała dwie oferty na
naprawę główną i modernizację 14 jednostek EN97, dostarczonych przez PESA. Obie z nich mieszczą się w budżecie spółki określonym na prawie 378 mln złotych brutto, z czego nieco ponad 374 mln złotych za zamówienie podstawowe.
Tańsza oferta, złożona przez Public Transport Service, jest warta prawie 310 mln złotych brutto, natomiast PESA Mińsk Mazowiecki chce zrealizować zadanie za 362,285 mln złotych brutto.
Co zostanie zrealizowane w ramach kontraktu?
Podstawa zamówienia dotyczy szczegółowego sprawdzenia poszczególnych elementów i podzespołów pojazdów oraz naprawy bądź wymiany: klimatyzatorów i nagrzewnic, silników trakcyjnych, przekładni osiowych, urządzeń napędu (falowniki, dławiki, przetwornice, rezystory hamowania), wyłączników szybkich, odłączników dachowych, odbieraków prądu, bloków hamulcowych oraz urządzeń układu pneumatycznego (tablice, sprężarki, zawory).
Ponadto podstawa zamówienia ma objąć również różne modyfikacje - wymianę zadajników jazdy, wyświetlaczy prędkości czy systemu informacji pasażerskiej. Po wymianie ma on składać się z co najmniej dwóch tablic czołowych, ośmiu tablic bocznych oraz ośmiu monitorów wewnątrz jednostek. Wyświetlacze zewnętrzne mają mieć kolor bursztynu. Elementem systemu ma być także system audio jak również interkomy do komunikacji z maszynistą umiejscowione przy drzwiach.
W pociągach ma pojawić się również system zliczania pasażerów, system emisji reklam wewnątrz pojazdów oraz system monitoringu wizyjnego. Zmianę przejdzie również oświetlenie wnętrza - zarówno kabin maszynisty jak i przedziału pasażerskiego. Maszyniści będą mieli też do dyspozycji nowe fotele, a podróżni ładowarki do urządzeń mobilnych.
Prawo opcji obejmie za to, w razie konieczności, wykonanie dodatkowych napraw, które wykraczają poza stały zakres naprawy wynikających z aktualnych potrzeb WKD.
Naprawy mają potrwać do końca lutego 2029 roku.